Przewodnicząca

• Jarosław Tomczak

Osoby współpracujące:

• Dorota Baranowska

Członkowie sekcji aktywnie uczestniczą w organizowaniu wyjazdów słuchaczy UTW do sanatoriów (turnusy rehabilitacyjne), a także wycieczek krajowych i zagranicznych, których celem jest zapoznanie się z kulturą, historią oraz teraźniejszością krajów Europy. Dotychczas zwiedziliśmy Chorwację, Bułgarię, Hiszpanię, Włochy i Grecję. Kolega Jarosław Tomczak zorganizował bardzo ciekawą serię wyjazdów "Szlakiem kościołów gotyckich powiatu kętrzyńskiego”. Koleżanka Dorota Baranowska zorganizowała 2-dniową wycieczkę do Białowieży. Zorganizowaliśmy również wycieczkę do Bydgoszczy (wieczorem opera) i następnego dnia zwiedzanie Lichenia. W roku bieżącym (8-10maj)Jarosław Tomczak organizuje 2-dniowy wyjazd na Kaszuby "Szlakiem symboli narodowych". Koleżanka Halina Kowalczyk organizuje wyjazdy na basen. Najbliższy termin proponowany to 8 marca Mikołajki – Gołębiewski.

Najbliższe wyjazdy to:

• Albania 29.05-5.06 2019
  • basen 08.03 2019
  • Kaszuby 08.-10.05 2019
  • Sarbinowo  03.-17.09 2019.

Członkowie sekcji turystycznej opracowali w roku 2019 plan wycieczki do Krakowa. Zarezerwowaliśmy noclegi w Krakowie i Częstochowie, zamówiliśmy przewodnika i opracowaliśmy szczegółowy plan zwiedzania. Wyjazd był planowany na 01.05.09.2020 r., ale z powodu pandemii nie zrealizowaliśmy tego projektu. Wszelkie wyjazdy a także działalność UTW zostały zawieszone.
W roku 2021 zorganizowaliśmy wyjazd na turnus rehabilitacyjny do Krynicy Zdrój. Z tego turnusu skorzystało 50 osób. Przebywaliśmy w pensjonacie "Soplicowo" w terminie 01.10- 14.10 2021r.
W czasie pobytu organizowane były wyjazdy krajoznawcze po pięknej ziemi małopolskiej a także wyjazdy na źródła lecznicze na Słowacji.
W roku 2022 zorganizowaliśmy wyjazd do sanatorium"Proton" w Kołobrzegu. Wyjazd odbył się w dniach 17.09-01.10 2022. W turnusie uczestniczyło 36 osób.
Skierowaliśmy ponownie do słuchaczy UTW propozycję wyjazdu do Krakowa ale z powodu małej liczby osób wyjazd nie doszedł do skutku.

Obecnie na rok 2023 planujemy wyjazd do sanatorium "Zdrowit" w Łebie w terminie 23.09 - 07.10.Nasi słuchacze skorzystają również z propozycji biura podróży Mazur Travel i w maju 2023 wylatują do Krakowa na krótkie zwiedzanie starej stolicy Polski.
Nasze propozycje na rok 2023 to krótkie jednodniowe wyjazdy (maj,czerwiec) mające na celu lepsze poznanie północno-wschodniej Polski w tym Podlasia i suwalszczyzny a także zwiedzanie naszych uzdrowisk w Augustowie i Gołdapii.